04.07.25
Écouter

De juin à octobre, *Duuu organise des événements aux abords de son studio situé dans la Folie N4 au Parc de la Villette (Paris 19e)

✹✹✹✹

La Pâte est une émission musicale pour nourrir les oreilles, proposée par Paul Lepetit pour *Duuu. Un concert live et une discussion pour tenter de comprendre comment chaque artiste procède à ce lent travail du pétrissage, comment de son imaginaire naissent la matière, l’ambivalence des rêveries et la beauté de son geste. Chaque concert est suivi d’un dj-set.

Le 4 juillet 2025, La Pâte donne carte blanche à Fiesta en el vacío, qui invite Sara Lehad & Tina Tuner à *Duuu / Folie N4, pour des concerts et un dj-set en public retransmis en direct.

✹✹✹✹

19h - Plateau radio en présence des invité·es de la soirée, à l’occasion du lancement du Vinyle de Fiesta en el vacío & Sara Lehad, édité par *Duuu.

20h - Le projet de performance musicale de Sara Lehad explore le “no-input mixing”, où le feedback entre la sortie et l’entrée d’une console de mixage interagit avec des effets et des enregistrements vocaux, créant une écoute incarnée entre le corps et la machine.

21h - Fiesta en el vacío est le projet solo de Luna María Cedrón. Sa musique s’inspire de la folk occitane, et de la chanson militante des années 70. Ses textes, à la fois drôles et préoccupants, prennent un nouvel élan avec des morceaux plus dépouillés, aux sonorités pop-rock. En concert, elle interprète ses propres compositions, des palos du cante jondo comme la seguiriya, ainsi que des reprises du folklore latino-américain.

22h - À l’origine de la chaîne YouTube post clubbing depression, Tina Tuner documente les musiques mutantes et fait partie de l’organisation de club nights alternatives scorpion métal.

✹✹✹✹

📆 Vendredi 4 juillet 2025
⏰ De 19h00 à 23:00
☀️ Événement en plein air, ouvert et gratuit
🍺 Bar sur place
📡 En direct et en réécoute sur www.duuuradio.fr
📌 Plan d'accès - Folie N4, Parc de la Villette

Avec le soutien du Ministère de la Culture – Direction régionale des affaires culturelles d’Île-de-France

Écouter
12.03.25
Radia Show 1041 : THE VOICES ARE BURNING BY GERARDA EVENBEEN, RADIO WORM
Gerarda Evenbeen, Radio WORM
28'00"
Radia (1041)
Radia (1041)
12.03.25
Écouter

Gerarda Monster grew up in the hamlet of Mookhoek in a liberal Christian family of 12 children. A dominant, cigar-smoking mother and a father whose fervent nudism did not go down well in the small Mookhoek community, not to mention his tendency to sometimes disguise himself as a woman. Mother had a clothing repair service in Strijen, father worked at the office of Piet Klerkx in Waalwijk. In his spare time he supported refugee work in the Netherlands and was conductor of the choir ‘De Zevende Hemel’ (a project of Humanitas for mildly handicapped children). Gerarda went to study law in Leiden where she met her future husband, Gert Evenbeen at the law firm where she did an internship. Gert played an important role in her decision to hang up her robe and devote herself to creating avant-garde compositions for a very select audience, acting as a kind of manager and generating some interest in her work, despite the fact that Gerarda was self-taught and was driven more by an inner urge than by a desire to show her work to an audience.

After her divorce she barely left her house in the north of Rotterdam, but continued to write & record music until her premature death of malnutrition in 2017.

Gerarda made the mixture of a collage and electronic composition ‘The Voices Are Burning’ not long before she died, it could have been the last big piece she was working on. It was made on her only electronic device, an Arp 2600, recorded and overdubbed on 4 old Uher taperecorders, using all available tapes about voice related subjects that she collected through the years. It has never been released or broadcasted before.

This is part of an ongoing project called SHADOWSIDE OF SOUND, dedicated to works by Rotterdam composers, known and unknown, who have fallen into oblivion. Progressive or conservative. Fairly or unfairly; that will determine history. As you know, there are various points of view regarding whether or not acceptance is there. In general, it can be assumed that the circuit must have the power to handle the work. The other view is a chimera of the one who gives himself a stunning victory before playing time is up.

Composition : Gerarda Evenbeen

Production : Worm Radio/Dr Klangendum in collaboration with Coolhaven

00
00
00
00