En direct
Volume
18.01.25
Écouter

Le collectif « À voix haute » s’arrête à Troyes afin de faire entendre dans l’Aube les textes de femmes ayant traversé l’histoire de la Psychothérapie Institutionnelle, ici et ailleurs, de la première moitié du 20ème siècle à aujourd’hui.

Pour cette occasion, le collectif a choisi de déplier la question du passage, d’une discipline à une autre, d’un territoire à un autre, et la façon dont y circulent les corps, dans ce que l’on pourrait nommer une poétique du désir. Le collectif fera résonner entre elles les voix d’Hélène Chaigneau, Marie Depussé, Lise Gaignard, Joana Maso, Agnès Masson, Ginette Michaud, Danielle Roulot, Danielle Sivadon, Rose-Marie Lepage et Treize, qui, par leurs travaux, contribuent à faire vivre la Psychothérapie Institutionnelle, tant sur le plan clinique, théorique, esthétique que, évidemment, politique.

Après le Palais de Tokyo, la galerie Treize et la radio *Duuu, « À voix haute » remercie l’Association APAT (Actualité Pour la Psychanalyse à Troyes) de les accueillir pour cette occasion.
Avec Agathe Boulanger, Sybille Chevreuse, Carine Lendrin, Lena Monnier, Graziela Susin, Camille Zuber.

Liens externes
Partager
Facebook
Email
Écouter
16.05.24
Radia Show 998 : Compositing For Radio A Workshop From / Diffusion FM
Diffusion FM
28'00"
Radia (998)
Radia (998)
16.05.24
Écouter

This is a montage created from the Radio as a Space and a Material community workshop with DiffusionFM held at 107 Redfern. For this event we invited the community to contemplate alternative radio space. We also invited the wonderful Hethre Contant to participate which inevitably included an appearance of The Weekly Dream Report. Also big thanks to Ryan Morris for sharing his other consciousness with us.

Here are the results of workshop participants enjoying performative experiments. During these “Jams” the usual suspects were utilised - extremely low-powered terrestrial radio wave technologies, other electromagnetic and time-based sensing tools, telephones, walkie-talkies, computers, deep sea cables, whatever paraphernalia came to hand and August Black’s telematic browser app Mezcal.

Most of the material was recorded using a very old H1 ZOOM with only one working microphone and mobile phones. The results are delightfully LoFi and in glorious mono!