04.07.25
Écouter

De juin à octobre, *Duuu organise des événements aux abords de son studio situé dans la Folie N4 au Parc de la Villette (Paris 19e)

✹✹✹✹

La Pâte est une émission musicale pour nourrir les oreilles, proposée par Paul Lepetit pour *Duuu. Un concert live et une discussion pour tenter de comprendre comment chaque artiste procède à ce lent travail du pétrissage, comment de son imaginaire naissent la matière, l’ambivalence des rêveries et la beauté de son geste. Chaque concert est suivi d’un dj-set.

Le 4 juillet 2025, La Pâte donne carte blanche à Fiesta en el vacío, qui invite Sara Lehad & Tina Tuner à *Duuu / Folie N4, pour des concerts et un dj-set en public retransmis en direct.

✹✹✹✹

19h - Plateau radio en présence des invité·es de la soirée, à l’occasion du lancement du Vinyle de Fiesta en el vacío & Sara Lehad, édité par *Duuu.

20h - Le projet de performance musicale de Sara Lehad explore le “no-input mixing”, où le feedback entre la sortie et l’entrée d’une console de mixage interagit avec des effets et des enregistrements vocaux, créant une écoute incarnée entre le corps et la machine.

21h - Fiesta en el vacío est le projet solo de Luna María Cedrón. Sa musique s’inspire de la folk occitane, et de la chanson militante des années 70. Ses textes, à la fois drôles et préoccupants, prennent un nouvel élan avec des morceaux plus dépouillés, aux sonorités pop-rock. En concert, elle interprète ses propres compositions, des palos du cante jondo comme la seguiriya, ainsi que des reprises du folklore latino-américain.

22h - À l’origine de la chaîne YouTube post clubbing depression, Tina Tuner documente les musiques mutantes et fait partie de l’organisation de club nights alternatives scorpion métal.

✹✹✹✹

📆 Vendredi 4 juillet 2025
⏰ De 19h00 à 23:00
☀️ Événement en plein air, ouvert et gratuit
🍺 Bar sur place
📡 En direct et en réécoute sur www.duuuradio.fr
📌 Plan d'accès - Folie N4, Parc de la Villette

Avec le soutien du Ministère de la Culture – Direction régionale des affaires culturelles d’Île-de-France

Écouter
02.04.25
Radia Show 1044 : Sound That Doubt Takes By Mrtvo Rođena Živa Lešina / Radio Študent
Mrtvo Rođena Živa Lešina, Radio Študent
28'00"
Radia (1044)
Radia (1044)
02.04.25
Écouter

Radio Študent this time presents a sound collage “To kar zvok dvomu vzame / Sound that doubt takes” by Mrtvo Rođena Živa Lešina. MRŽL is an artistic performance that exists in the in-between spaces of poetry, music, and photography. It explores the fear of death—silenced in modern society—and how, through apathy and nihilism, one arrives at a creative process where anonymity becomes an integral part of identity.

Regarding this piece, they state the following: “Radio collage is a way of processing sound. It emerged out of necessity, due to the inaccessibility of smartphones and the internet. A push-button phone, which picks up radio signals and has the function of recording radio waves, serves as both a means of retrieving audio messages and an archive. The storage space is limited to 25 minutes of audio recordings before they are transferred to a larger archive, allowing the phone’s memory to be cleared for new recordings. The final composition is built from these recordings, using contrasts between them to reveal meanings that were previously hidden within their original contexts. The recordings range from 3 to 60 seconds in length. Each captures the most essential part of a song, an interview, or a news report. Only fragments of songs are recorded—preserving the emotions of the listening moment rather than the song itself. Similarly, in interviews, while a half-hour conversation may convey a great deal of information, it is equally important to capture the dynamics between the speakers. A ten-second clip can reveal moments of conflict and confrontation with another person’s thinking. With news, the understanding works in reverse. Short clips of current political affairs isolate pieces of information that might otherwise be lost in the flood of daily news—seemingly less urgent yet still significant.

By removing these fragments from their original context, archiving them, and reintroducing them in a new framework, the collage plays with the perceived relevance of information. What might seem trivial in one setting can carry weight in another. At the same time, it also exposes the emptiness of certain information—what in one context signifies authority, professionalism, or intelligence may, in another, reveal itself as mere empty rhetoric, a hollow interpretation of new laws and state actions.”

Radia.fm program by Radio Študent, curated by Urška Savič

00
00
00
00