04.07.25
Écouter

De juin à octobre, *Duuu organise des événements aux abords de son studio situé dans la Folie N4 au Parc de la Villette (Paris 19e)

✹✹✹✹

La Pâte est une émission musicale pour nourrir les oreilles, proposée par Paul Lepetit pour *Duuu. Un concert live et une discussion pour tenter de comprendre comment chaque artiste procède à ce lent travail du pétrissage, comment de son imaginaire naissent la matière, l’ambivalence des rêveries et la beauté de son geste. Chaque concert est suivi d’un dj-set.

Le 4 juillet 2025, La Pâte donne carte blanche à Fiesta en el vacío, qui invite Sara Lehad & Tina Tuner à *Duuu / Folie N4, pour des concerts et un dj-set en public retransmis en direct.

✹✹✹✹

19h - Plateau radio en présence des invité·es de la soirée, à l’occasion du lancement du Vinyle de Fiesta en el vacío & Sara Lehad, édité par *Duuu.

20h - Le projet de performance musicale de Sara Lehad explore le “no-input mixing”, où le feedback entre la sortie et l’entrée d’une console de mixage interagit avec des effets et des enregistrements vocaux, créant une écoute incarnée entre le corps et la machine.

21h - Fiesta en el vacío est le projet solo de Luna María Cedrón. Sa musique s’inspire de la folk occitane, et de la chanson militante des années 70. Ses textes, à la fois drôles et préoccupants, prennent un nouvel élan avec des morceaux plus dépouillés, aux sonorités pop-rock. En concert, elle interprète ses propres compositions, des palos du cante jondo comme la seguiriya, ainsi que des reprises du folklore latino-américain.

22h - À l’origine de la chaîne YouTube post clubbing depression, Tina Tuner documente les musiques mutantes et fait partie de l’organisation de club nights alternatives scorpion métal.

✹✹✹✹

📆 Vendredi 4 juillet 2025
⏰ De 19h00 à 23:00
☀️ Événement en plein air, ouvert et gratuit
🍺 Bar sur place
📡 En direct et en réécoute sur www.duuuradio.fr
📌 Plan d'accès - Folie N4, Parc de la Villette

Avec le soutien du Ministère de la Culture – Direction régionale des affaires culturelles d’Île-de-France

Écouter
16.12.24
Radia Show 1029 : Fast Rewinds / TEA FM Radio Workshops
TEAFM
28'50"
Radia (1029)
Radia (1029)
16.12.24
Écouter

Time travel has long been a tantalizing concept in both science fiction and theoretical physics. While we often imagine time travel as a physical journey through past and future landscapes, it can also be experienced in a more abstract yet profound way—through sounds.

Sounds of the Past
The past resonates with echoes that we can sometimes recreate or reimagine. Ancient musical instruments, historical recordings, and even the ambient noise of a bygone era—such as the clatter of horse-drawn carriages or the crackle of early radios—allow us to immerse ourselves in history. Time capsules of sound, like phonographs and vinyl records, are portals to another time. Through these, we don’t just hear the past; we feel its texture and rhythm.

Imagine walking into a cathedral where Gregorian chants are sung exactly as they were centuries ago. In that moment, the separation between now and then dissolves. Similarly, technologies like audio restoration bring forgotten voices and music back to life, giving us a sensory experience of eras we’ve never lived.

Sounds of the Future
The future, by contrast, is harder to predict. What will the world sound like in 50 or 100 years? Speculative sound design in films and media offers some possibilities—mechanical drones, synthetic symphonies, and alien languages. Advances in technology might also bring us auditory experiences we can’t yet conceive, like music tailored to our emotions in real-time or soundscapes of entirely virtual worlds.

The idea of time travel through sound becomes even more fascinating when paired with concepts like acoustic archaeology or audio synthesis. Could we someday accurately recreate the voice of a long-dead figure based on historical data? Could we design sounds that represent the potential noises of a future city or a space station?

Living Between Past and Future
We live at an intersection of temporal sounds. While digitized archives allow us to dive into historical audio, modern soundscapes are already capturing this era for future generations. Every recording, from a bustling city street to a personal podcast, becomes a thread in the fabric of history.

Time travel, then, doesn’t require a machine. It requires listening—tuning into the echoes of the past and the imagined vibrations of what’s to come. Sounds are a bridge, a timeline written not in years but in waves and frequencies. What does your time sound like? What echoes will you leave behind?

00
00
00
00